Bussresa till Alingsås och Göteborg 21 mars 2024

Följ med på Falbygdens konstförenings bussresa torsdag 21 mars 2024 till

ALINGSÅS - ateljébesök och Alingsås konsthall
GÖTEBORG - ”Den underbara färgen” på Konstmuseet

Vårens endagsresa med Stenstorps Buss går till Alingsås och Göteborg. I Alingsås intar vi vårt förmiddags fika och därefter besöker vi Smeboa/Galleri Sidenvägen där konstnärsparet Britta och Peter Peterson huserar. Britta målar bland annat i akryl på rostfri plåt, Outdoor Art. Peter är konstsmed och kopparslagarmästare och gör skulpturer och konsthantverksföremål.

Efter besöket i Smeboa åker vi vidare till Alingsås konsthall där vi blir guidade i utställningen med konstnären Hannah Streefkerk 1973-2022 utbildad vid Konstakademin i Maastricht och Groningen i Nederländerna. Hennes landartprojekt och installationer är inspirerade av det som sker i vår natur och miljö.

Efter en välsmakande lunch på Grand Hotel i Alingås går bussen vidare mot Göteborg. Målet är Göteborgs Konstmuseum där den kritikerrosade utställningen Den underbara färgen – Göteborgskolorismen i nytt ljus pågår fram till 7 april. Vi blir även här guidade genom utställningen. Efteråt finns gott om tid för kanske både fika och lite shopping på egen hand.

Pris: 600 kr (Bussresa inklusive guidningar, förmiddagsfika med ostfralla och lunch)

Anmälan snarast via mail, sms eller telefon till Ing-Marie eller Per. Kom ihåg att ange var du stiger på bussen, önskemål om specialkost och eventuella andra behov/önskemål.

Vi vill gärna ha din betalning senast 31 januari på bankgiro 5349-5768.

Avresa 08.00 från Resecentrum, hållplats för ersättningsbussar (P-platser på Resecentrums baksida) och 08.10 från Tant Brun (gamla busstationen).

Anmälan och frågor till Ing-Marie Pettersson, 0703760081, pettersson.ingmarie1@gmail.com eller till Per Forendal, 0704444718, klosterkvarnen@outlook.com

VARMT VÄLKOMNA!

FALBYGDENS KONSTFÖRENING