Tidigare aktiviteter

23/4 2024 Utbildning

Nytt datum för konstcirkeln 23/4

Göteborgskolorister och konstnärer på Österlen

Vårens konstcirkel fortsätter - Nästa tillfälle är tisdag 23 april kl 17.30-20.00.

Efter att förra tillfället 2 april blev inställt på grund av snöovädret fortsätter nu vårens konstcirkel.

Vi inleder kvällen med att summera våra intryck och upplevelser från utställningen "Den underbara färgen - Göteborgskolorismen i nytt ljus" på Göteborgs Konstmuseum.
Margareta Rosvall kommer att visa bilder samt förtydliga och repetera det hon påbörjade om koloristerna vid förra tillfället.

Karin Hartelius kommer att presentera och visa bilder av målaren Ellen Trotzig (1878-1949) som studerade på Valand för Carl Wilhelmsson och senare på Académie Colarossi i Paris.
Efter sina studier bosatte hon sig i Simrishamn och var verksam där fram till sin död.
Denna presentation blir en introduktion till våra vidare studier av konst och konstnärer med anknytning till Österlen.
Konstföreningens bussresa till Österlen 11-13 september börjar snart bli fulltecknad - om du är intresserad kontaktar du Per.

Om du har något föremål du vill ta och berätta om med denna gång eller vid vårens sista träff 14 maj, meddela då gärna någon av oss.

Fika med kaffe/te och ostfralla (30kr) kommer som vanligt att finnas tillgängligt i pausen.

Denna studiecirkel/konstcirkel arrangeras i samarbete med SV Skaraborg/Studieförbundet Vuxenskolan.
Lokalen är i Vuxenskolan på Grönelundsgatan 4, Falköping.

Övriga cirkeltillfällen under vårterminen: 14 maj.

Om du är intresserad av att vara med i konstcirkeln kontakta då gärna Margareta Rosvall 0706 85 97 28, Per Forendal 0704 44 47 18,
Karin Hartelius 0702 36 05 84 eller Conny Pettersson 0705 40 79 79.

Varmt välkommen!

21/3 2024

Bussresa till Alingsås och Göteborg 21 mars 2024

Följ med på Falbygdens konstförenings bussresa torsdag 21 mars 2024 till